Escuelas Normales Superiores “Experiencias pedagógicas en tiempos de pandemia”
Synopsis
The COVID-19 pandemic also affected the teaching and learning processes of the education system. The educational institutions, including the Higher Normal Schools, had to rethink their pedagogical strategies to meet the curricular purposes. Curricular flexibility, the use of technology and electronic platforms and devices, became the dynamizing mechanisms of academic activity. This book has ten pedagogical experiences that occurred in times of pandemic, described by practicing teachers. The document is structured in four parts: virtuality and curriculum, virtuality and arts, virtuality and pedagogical possibilities and research. It is the wish of the authors that the reader finds in these pages a reference point for their teaching work, a motivator to transform the classroom pedagogical experience and an opportunity to continue building an educational system that is pertinent and coherent with the context of those who teach and those who learn.
Chapters
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Preliminares
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Virtualidad con base en la naturaleza y el humanismo
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Conexión educativa: una alternativa de formación docente
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Sala de arte, plataforma LMS
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Contagio teatral
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El hogar como laboratorio de creación e innovación en tiempos de confinamiento
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Una experiencia para aprender y enseñar la ciudad desde la educación en casa
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Reto de familias en tiempos de pandemia
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Clubes de ciencia, estrategia para el desarrollo integral en la formación de maestros
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Transformaciones de las prácticas pedagógicas investigativas en un año de pandemia.
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Desarrollo de procesos lectores y escritores a través de la conciencia fonológica
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