Panorama and challenges of postgraduate education in pragmatic areas for the productive industries: Eengineering, Management, Economy and Accountancy

Authors

Jorge Andrés Sarmiento-Rojas
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
https://orcid.org/0000-0002-4230-3304
Patricia Carolina Barreto Bernal
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
https://orcid.org/0000-0001-5349-9712
Diana Lizeth Rojas Cruz
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
https://orcid.org/0000-0002-6620-3367

Keywords:

Education, postgraduate, Engineering, Administration, Economy, Productive sector

Synopsis

The book presents the results obtained in a research study in which the trends of postgraduate offerings in Engineering, Management, Economics and Accounting in Africa, Asia, Europe, Latin America and two countries of the American continent, including United States and Colombia, were analyzed. Among the data obtained, the leading universities, the most offered programs and some comparative references on their labor possibilities and training needs to correspond to the relevance in the productive field were highlighted. The book concludes with some reflections and considerations about the implications of the pandemic for Higher Education and the challenges that the new scenario represents for Universities

Chapters

  • Preliminares
  • Referentes conceptuales
  • Diseño metodológico
    Patricia Carolina Barreto Bernal, Diana Lizeth Rojas Cruz, Jorge Andrés Sarmiento-Rojas
  • Panorama internacional de la formación posgradual en Ingeniería
  • Panorama internacional de la formación posgradual en Administración, Economía y Contaduría
  • Panorama nacional de la formación posgradual en Ingeniería, Economía, Administración y Contaduría
  • Interdisciplinariedad y pragmatismo: del sector productivo
  • Discusión y desafíos para la proyección de posgrados en Ingeniería, Administración, Economía y Contaduría: el escenario después de la pandemia
  • Conclusiones
  • Bibliografía

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Published

17 September 2021

Details about this monograph

ISBN-13 (15)

978-958-660-577-9

Publication date (01)

2021